Sıkça Sorulan Sorular


FaturaTim hakkında Temsilcilerimizden en sık gelen sorulara yanıtlarımız.
FaturaTim markası ile hizmet veren şirketimiz Türkiye genelindeki birçok Fatura Ödeme Aracılık Hizmeti vermek için kurulan, temsilcilerinin bu işi yapmaları için uymaları gerektiği yasal yükümlülükleri yerine getirmesi konusunda bilgilendirmeyen, temsilcilerinin problemlerinin ne kadar büyük ve zarar verici olduğunu bilmeden, sadece şirketlerini büyütmeyi hedefleyen firmalar gibi düşünmemekte olup aksine, FaturaTim markası temsilcilerinin müşterileri ile birebir yaşayabileceği tüm problemlerinin bilincinde olup öncelikle yapılan tüm işlemlerin online, güvenli ve hızlı olarak Türkiye genelinde müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkartmak olduğunun bilincindedir.
FaturaTim temsilci olabilmeniz için öncelikle web sitemizde yer alan formu eksiksiz doldurmanız gerekmektedir veya size temsilciliğimiz hakkında bilgi vermeye gelen saha sorumlularımız aracılığı ile başvuruda bulunabilirsiniz. Başvuru evraklarınızın elimize geçmesinin ardından yetkililerimiz sizinle iletişime geçerek size detaylı bilgiler verecek ve daha sonraki süreçte gerekli yönlendirmeleri yapacaklardır.
FaturaTim temsilcilisi olmanız için teslim etmeniz gereken evraklar ile ilgili belgeler aşağıdaki gibidir.

Şahıslar için gerekli belgeler:
1 – Kimlik fotokopisi
2 – İkametgah Belgesi
3 – İmza Beyannamesi
4 – Son Dönem Vergi Levhası
5 – Adlı Sicil Kaydı
6 – FaturaTim Başvuru Formu ( Firmamızdan Tedarik Edilecektir.)
7 – FaturaTim Temsilcilik Sözleşmesi ( Firmamızdan Tedarik Edilecektir.)

Tüzel kişiler (Şirketler) için gerekli belgeler:
1 – Yeni Tarihli Faaliyet Belgesi
2 – Ticaret Sicil Gazatesi
3 – İmza Sirküleri
4 – Son Dönem Vergi Levhası
5 – FaturaTim Başvuru Formu ( Firmamızdan Tedarik Edilecektir.)
6 – FaturaTim Temsilcilik Sözleşmesi ( Firmamızdan Tedarik Edilecektir.)

Açıklama: Gerekli evraklarınızı tamamlayarak adresimize gönderdiğiniz veya görevli personelimize teslim ettiğiniz takdirde, en geç iki gün içersinde temsilcilik ekranınız ve hesabınız aktif edilecektir.
Fatura ödeme aracılık hizmeti vermek isteyen temsilcilerimiz için sadece bir defaya mahsus şirketimizin belirlediği katılım bedelini ödeyerek web kanalımız üzerinden çalışmaya başlayabilirsiniz.
Anlaşmalı olduğumuz bakmazın alt yapısını kullanan fatura ödeme web kanalımızın online olarak çalışması sayesinde faturalar anında ödenmektedir. Not: FATURA TİM sistemimiz üzerinden ödediğiniz faturaların online kuruma iletilenleri olduğu gibi ödemesi gerçekleşip gün içerisinde kuruma iletilenleride mevcuttur.
Teknik/destek müşteri hizmetleri veya version yükseltmelerinden temsilcilerimizden hiçbir şekilde ücret almıyoruz.
FaturaTim web kanalı üzerinden temsilcilerimizin fatura başına alacakları hizmet bedelleri firmamız tarafından taban ve tavan fiyat belirlenmiş olup temsilcimizin bulunduğu bölgeye ve rekabet koşullarına göre değişiklik yapabilmesine imkan verilmiştir.
FaturaTim fatura ödeme temsilciliğinin yanı sıra başka işlerde de faaliyet gösterebilirsiniz. Ülkemizde bazı fatura ödeme hizmeti aralığı veren şirketler temsilcilerinin fatura alımı dışında başka iş yapamayacaklarını direterek temsilcilerin iş imkanlarını daraltmaktadır. FaturaTim olarak biz fatura tahsilatı dışında aynı işletme içerisinde temsilcilerimizin başka faaliyetlerde iş yapabilme imkanlarını kısıtlamıyoruz. Bunun yanında temsilcilerimize sunduğumuz fatura tahsilatının dışındaki hizmetlerle de ilgili kanun ve yönetmelik kapsamında yapılacak olan hizmetlerle de temsilcilerimizin ek gelir elde etme imkanını sağlamayı hedeflemekteyiz. Temsilcilerimize sunduğumuz hizmetlere hizmetlerimiz sayfasından ulaşabilirsiniz.
Ülkemizdeki fatura ödeme merkezi temsilcilikleri veren çoğu firmalar, temsilci dekorasyonlarının kendileri tarafından yapılacağını şart koşup, temsilcilerine fahiş fiyatlara dekorasyon ve konsept uygulamalarını yaptıklarını görmekteyiz, FaturaTim olarak, Kullanılacak malzemeler ve görsel reklam metaryelleri açısından konsept zorunluluğumuz olmayıp, Söz konusu konseptin şirketimizin kurumsal yapısını bozmaması şartı ile temsilcilerimizin kendilerinin de yapabilmesine imkan tanımaktayız.
Benimsemiş olduğumuz temsilcilik ağı anlayışımızda kesinlikle aynı müşteri portföyüne hizmet veren işletmelere yakın temsilcilik verilmesi doğru bir ticaret ahlakı değildir. Bu durumda bulunduğunuz bölgeye sizin izniniz dışında temsilcilik verilmemiş olacaktır.
Günümüzde çok büyük şirketlerin bile devirleri gerçekleştiğine göre temsilcilik haklarınızı 3. şahıslara devretmeniz mümkündür. Ancak devri alacak kişi ve kuruluşların FaturaTim in çalışma şartlarına uyum sağlaması gerekmektedir. Ayrıca devir işleminin tamamlanabilmesi için FaturaTim ile temsilci arasındaki sözleşmenin yenilenmesi gerekmektedir.
Sözleşmeler başlangıçta bir yıllık yapılmakta olup taraflardan biri sözleşmeyi kapsayan maddeler çerçevesinde fesih bildiriminde bulunmadığında sonraki yıl için yenilenmiş sayılmaktadır.
Fatura ödeme aracılık hizmetleri adından da anlaşılacağı gibi, aracılık ve komisyonculuk hizmetleri faaliyet başlığı altına girmektedir. Ayrıca bu faaliyet 20.06.2013 tarihli 6493 sayılı kanun ve bu kanuna bağlı 27.06.2014 tarihli yönetmelik ve tebliğ kapsamında Bankacılık Denetleme ve Düzenle Kurumu (BDDK) tarafından denetlenen tamamen yasal bir iş koludur.